Kære Smitty

Vores rejseditor, Smitty

Selvom han er født af britisk som sin navnebror James Smithson, er Smitty en gadabout, der er hjemme overalt fra et palads til en regnskov. Han sender vores forfattere og fotografer rundt omkring på planeten - han vil meget hellere sende sig selv, selvfølgelig, men nogen er nødt til at blive hjemme og huske butikken. Smitty kan stadig lide at blive fulgt med om, hvad der sker på fjerntliggende steder, og derfor skriver vores forfattere ham breve om deres rejser.

Kære Smitty:

Når du først ser det hulking fort ved bugten, Castillo de San Marcos, ved du, at dette ikke er nogen almindelig amerikansk by.

I St. Augustines gamle sektion føler du dig som om du er i Europa. Faktisk begyndte St. Augustine som en fremskrivning af Spaniens magt i den nye verden, og den er i modsætning til nogen anden amerikansk by.

Byens befolkning er kun ca. 12.000, men hvert år presser ca. to millioner ekstra besøgende ud i de smalle gader. Da vi trådte vores vej gennem vores store SUV, blev det faktum, at disse baner blev anlagt i 1500-tallet, til heste og okse vogne. Så vi parkerede og gik. For det første inviterer de hyggelige gader, der er omkranset af gamle huse - nogle gange virkelig gamle - dine fødder. Og det historiske afsnit, omtrent fra byporten sydpå langs Matanzas-bugten til St. Francis Street, er ikke stort.

Vi fandt, hvad vi mener er den bedste måde at starte en rundvisning i St. Augustine: en perle af et lille museum, som byen opererer i Government House på plaza. Når du går igennem, samler du alle mulige småting, såsom et direktiv fra 1414 fra den spanske konge: "Bosæt øen Florida. Behandl indianerne så godt du kan, og søg på enhver mulig måde, at de konverteres til vores hellige katolske tro ."

Vi lærte, at hvert 100-ton skib, der rejser til Amerika, krævede mindst 15 sejlere og lovligt ikke kunne tage mere end 30 passagerer. Vi lærte, at 20 eller flere skibe måske sejler ad gangen for den nye verden, og at de godkendte daglige rationer i 1550'erne var halvanden kilo brød, to halvdele vand at drikke, en halv pint vand til badning, og to pints vin. Her får du se escudos (guldmønter) og realer (sølvmønter) og gyldne tandstikker.

Vi fandt ud af, hvor hårdt livet var for de første kolonister, besat af gul feber (kendt som "den sorte opkast"), kopper, pest, mæslinger og orkaner. Vi opdagede også, at en præst en uge i april 1723 gennemførte 11 begravelser for små børn. En epidemi begyndte, da myglarver med gul feber ankom i vandfade fra Havana, hvor en tredjedel af befolkningen var bukket under. Der var andre måder at dø på, ifølge Florida Martyrs fra 1707: "I 1597 var der i en af ​​provinsens regeringer døde i hænderne på hedenske indianere og af nogle af de nyligt omvendte, der havde forladt troen, fem missionærer og en lægebror. En anden præst slap væk med sit liv, men tjente dem som slave. "

Historien er så tæt i St. Augustine, at vi fandt det afslappende at undslippe lidt. Vi spiste frokost på Oscar's Old Florida Grill, et par miles nord fra byen. Oscar's er en havn ved havnen, virkelig funky. Det er begravet under levende egetræer, der er slængt med spansk mose, ved siden af ​​”Mike's Place — Beer-Bait-Ice” og et mobilhjem med børns legetøj spredt på græsplænen. Du kan se restaurantens tindtag både udefra og indefra. Dine kolleger kan være strandkomponenter, resterende konfødererede soldater, muligvis pirater. Oscar's fisk og skaldyr, i det mindste når vi var der, var ultrafriske. Vi havde den bedste stegte rejer på Oscar's, vi nogensinde har haft overalt.

Efter at vi kørte tilbage til St. Augustine stoppede vi ved Guana River State Park. Vi havde hørt, at Ponce de Léons første landing måske har været her. Selvom da vi nævnte det til arkæologen Kathy Deagan, tilbage i St. Augustine, så hun moret ud og sagde: "Ville det ikke være rart at tage en rundvisning på alle de steder, hvor Ponce formodes at have landet?"

Vores foretrukne sted var Fort Matanzas, 23 km syd for St. Augustine, på Anastasia Island. Det er et fantastisk sted at komme væk fra alle turister, hvoraf mange ikke finder vej her. En strandpromenade fører dig gennem kysthængekøjer og sumpland, ligesom spanskerne ville have set, da de først kom her. Under en levende eg havde vi en picnic. Og vi afbildede Pedro Menéndez og hans fyre, der marsjerede over den hvide strand i deres rustning, under den sydende sol.