Wyoming Dispatch # 2: Scenen i feltcamp

Det kan være vanskeligt at komme ind i marken. Der skal udarbejdes en masse detaljer, og noget går altid galt. I år fløj jeg til Denver og kørte derefter op til Worland, Wyoming med min frivillige, Pam Hamilton. Wyoming ser grønnere ud end jeg nogensinde har set det - resultatet af en meget snedækket vinter og en regnfuld, kølig forår. Vi skulle mødes Sarah Allen, en kandidatstuderende i biologi på University of Florida, i Worland lufthavn i går. Desværre blev Sarahs fly aflyst, og hun kunne ikke nå Worland før i dag.

I morges tilbragte Pam og jeg flere timer på at trække gammelt campingudstyr ud af opbevaringen i Worland - ikke rigtig spændende arbejde! Vi trak telte ud for at se, hvilke der havde overlevet 19 års varm sol og vilde Wyoming-vinde godt nok til at beskytte deres beboere mod en anden sommer af det samme. Der er ikke en, der ikke er limet, lappet, genlåset eller på anden måde repareret, men der er fire plus et stort koketelt, der er i god nok form til at gøre jobbet i en anden sæson.

Efter at have indlæst mere campingudstyr end vi troede, ville passe ind i min pålidelige Chevy Suburban fra 1970, "Dino", der bor på Stan's Automotive hver vinter, og købe mad og is i købmanden i Worland, tog vi afsted for at finde et sted at slå lejr. Pam har ikke været i marken før, så hun er overrasket over hvor ujævne snavsespor er, og at en 41-årig lastbil som Dino stadig er i stand til at komme rundt i de dårlige områder. Jeg forklarer, at Dino har flere problemer med motorveje end med sagebrush, kaktus og mudderhuller.

Det er ikke så nemt at finde en campingplads - vi kiggede efter et sted, der er inden for et par miles fra hvor vi skal samle, beskyttet mod stærk vestvind, væk fra enhver vandpools, der avler myg, og som er flad og stor nok til at hold vores telte. Og vi ønsker en bjergudsigt, hvis vi kan få det! Efter en times søgning fandt vi et sted, der ser ud som om det vil gøre, og som skulle arbejde med at slå det store kogetelt og de mindre sovende telte. Det var en temmelig trættende eftermiddag i den varme sol, trækkede de tunge lærredtelt og andet redskab ud af Dino, bankede indsatser, trækkede fyrtov og grave nogle få kaktus, der tilfældigvis var på det forkerte sted.

Vi gik tilbage til Worland for at møde Sarah omkring 6 - hun lykkedes endelig at komme hit med en kombination af fly til Casper og bus til Worland. Alle var trætte nok til, at vi besluttede at spise middag i byen, og derefter gik vi tilbage til den nyligt oprettede lejr.

Vi kom tilbage cirka en time før solnedgang, hvilket altid er det smukkeste tidspunkt på dagen i badlands. Guldlyset på bakkerne omkring lejren er dramatisk, og de lilla Bighorn-bjerge klynger sig omkring 20 miles mod vores øst, med et par puffede hvide skyer, der driver over de over 13.000 fod høje toppe. Når vinden dør, er vi klar over, at dette år har været så vådt, at myggen er overalt. Tid til at komme ind i teltene og få hvile. I morgen er vores første indsamlingsdag.

«Forsendelse # 1 | Forsendelse # 3 »

Scott Wing er forsker og kurator i Smithsonian Institution's Department of Paleobiology

Campingpladsen skulle være tæt på gravepladsen, beskyttet mod stærke vestvinger, væk fra vandbassiner og flad og stor nok til at holde teltene. (Scott Wing) Efter en times søgning fandt Scott Wing og hans team et sted at oprette lejr. (Scott Wing)